streda 25. februára 2015

Denník kníh I.


Do príspevkov týmto rokom zaraďujem aj recenzie prečítaných kníh za účelom podeliť sa s vami o svoj názor a po prípade, dať vám typ na dobrú knižku, alebo naopak akej sa radšej vyhnúť :)
Príspevky tohto typu nebudú mať presný dátum vydania. Záleží to aj od toho, ako budem mať čas čítať a čítať ďalšie a ďalšie knižky.


Takže dnes premiérovo začíname :)


1. Rick Yancey - PÁTÁ VLNA

Ďalšia knižka zo žánru dnešnej doby veľmi obľúbeného: post-apokalyptický svet, ktorý môže zachrániť iba -násťročný teenager. Verím a chápem, že tento žáner je v dnešnej dobe veľmi obľúbený u mnoho ľudí, ale bohužiaľ
ja k nim nepatrím. Je toho jednoducho už moc. Ako napríklad: hunger games, divergence, dárce, maze runner a teraz piata vlna. Verím, že kníh o tomto žánru je viac, ale ja to popravde nevyhľadávam. Je toho už veľa na môj vkus. Stále opakujúca sa pointa nie v modrom ale bledo modrom až tyrkysovom. Ale vrátim sa naspäť ku knihe. Už na obálke sa píše, že kniha sa stala fenoménom skôr ako vyšla. Bohužiaľ ja tento názor nezdieľam. Tým nechcem povedať, že kniha je zlá. Ale podľa môjho názoru to má od fenoménu ďaleko. Musím ale pochváliť absenciu zbytočných opisov ktorú v knihách ja nemám vôbec rada. Príbeh pekne plynie celou knihou a neotravujú vás zbytočné dlhé opisy. To je veľké plus. Samotný príbeh príjemný, ale dopredu predvídateľný. Touto knižkou človek nič nepokazí pokiaľ jej venuje čas. Ale beriem to ako jednoduché a ako som už spomenula predvídateľné čítanie, ktoré človeka neurazí ani nenahnevá že za to tie peniaze dal. Chápem a verím v to, že táto kniha si nájde určite veľa veľa a ešte raz veľa obdivovateľov. A samozrejme to spisovateľovi prajem.
moje hodnotenie: 7/10
knihu môžete zakúpiť: slovenské vydanie, české vydanie, e-kniha





2. Ransom Riggs - SIROTČINEC SLEČNY PEREGRINOVÉ PRO PODIVNÉ DĚTI




Táto kniha vo mne vyvoláva úsmev. Nie že by prekypoval veselosťou a šťastím. Ale kvôli originálnemu prevedeniu. Kniha plná zaujímavých fotografií, ktoré vás dôkaz vtiahnu do deja príbehu, ako keby sa naozaj niekde odohral. Príbeh sa krásne posúva a ešte lepšie vás do neho vtiahne hneď na začiatku. Po pravde poznáme to, že sebe-lepšia kniha môže mať pomalý a slabý rozbeh. To sa ale tejto knihy netýka. Snáď môžem s kludom povedať, že začiatok knihy je lepší ako jej samotný koniec. Áno, zase tu máme hlavnú postavu vo veku puberťáka, ale je to o niečo originálnejšie než sme navyknutý na dnešné novely ktoré sú "IN". Určite odporúčam ako príjemne tajomné čítanie. Nazvala by som to "rozprávkou pre dospelých", pretože toto zaradenie sa mi na to dokonalo hodí. Takže pokiaľ máte radi fantasy, vrelo doporučujem.
moje hodnotenie: 8/10
knihu môžete kúpiť tu: české vydanie, e-kniha








3. Gillian Flynnová - OSTRÉ PŘEDMĚTY




Zaujímavé, ale nepohladí vás na dušičke. Celkovo ma fascinuje že zrovna žena píše takýto krutý žáner. Ale je v tom dobrá, to sa jej musí uznať. Kniha sa dobre a jednoducho číta. Jediná nevýhoda, ktorú musím skomentovať (lebo to by som nebola ja) je, že spisovateľka sa až veľmi často opakuje v bodoch príbehu. 20 možno aj 30 strán obsahujúcich to isté. To mi príde dosť zbytočné. Postavy trpia psychickými poruchami nad ktorými sa rozhodne pozastavíte a zhlboka sa nadýchnete kým budete pokračovať ďalej. Spisovateľka nás vtiahne do života postihnutého psychickými poruchami a do sveta plnej krutosti a šialených ľudí.
moje hodnotenie: 7/10
knihu môžete zakúpiť tu: slovenské vydanie, české vydanie










4. Ralph Sarchie, Lisa Collier Coolová - ZBAV NÁS ZLÉHO




Toto je kniha po dlhej dobe, ak nie prvá vôbec, pri ktorej ľutujem kúpu. Áno, človeka to láka. Typ žánru plus to, že je to podľa skutočných udalostí. Ale akonáhle človek začne čítať dôjde mu, že to bol omyl. Knižka je neskutočne zle napísaná. Ja sa nepovažujem za spisovateľa, ani na to nemám dôvod, ale toto je proste a jednoducho zlé.  Je to nudné a nezáživné čítanie. Čo je pri takomto žánre naozaj majstrovské umenie to pokaziť. Obsah príbehu je neustále prerušovaný a sám pán policajt neustále preskakuje z príbehu do príbehu v priebehu každého z nich. Je to otravné a odpudzujúce. Mne z toho už cukala ruka, že tú knihu zavriem a už ju viac neotvorím. Bohužiaľ je to tak. Očakávala som od tejto knihy veľa, ale nedostala som absolútne nič. Ďalšie mínus sa týka samotného prevedenia slovenského vydania. Kniha je tlačená v malom fonte ktorý sa zle a pomaly číta. Mňa po pravde z toho boleli oči. Neviem čo by som  tomu ešte napísala, pretože touto knihou som naozaj znechutená.
moje hodnotenie: 2/10 
knihu môžete kúpiť tu: slovenské vydanie, e-kniha




4 knihy a môj názor. Prosím berte to ako môj osobný názor s ktorým som sa chcela podeliť. Prosím akceptujte ho, ako ja akceptujem vaše a beriem a počítam s tým, že bude veľa rozdielnych názorov. Treba myslieť na to, že každý má rád niečo iné a každému sa páči niečo iné. Zvlášť, čo sa týka kníh. Preto beriem že recenzie na knihy môžu byť terčom negatívneho ohlasu. Preto prosím čítajte príspevky toho druhu s nadhľadom.
Ďakujem vám za to, že ste svoj čas venovali môjmu príspevku. Teším sa na vás nabudúce! :)


S pozdravom vaša

1 komentár:

  1. K Sirotčinci bych se také ráda někdy dostala, a na Chraň nás od zlého bych se i ráda podívala (knihu jsem zatím také nečetla), tak uvidím zda budu mít stejný názor jako ty :)

    OdpovedaťOdstrániť