pondelok 21. júla 2014

elektronická kniha VS kniha

Ebook vs Book?

Na ktorej ste strane? Preferujete skôr elektronickú knihu, alebo dáte prednosť knihe ako ju poznajú od začiatku začiatkov?! Ja vám poviem svoj názor, ako to celé vidím ja. 


Čítala som jeden článok,ktorý sa začínal: "Proč si pořídit čtečku elektronickýh knih?" a prvé čo v tom článku bolo: "výhody oproti klasickým knihám"
1. vzhled a hmotnost
2. nízke ceny elektronickýh knih
3. pohodlné skladování díky malým rozměrum
4. Univerzálnost (funkce navíc jako hry, psaní poznámek a webový prohlýžeč)
5. snadné přenášení (kľindě desítek e-knih)
6. pohodlí přii nakupovaní e-knih

(zdroj tohto článku nájdete TU)

Ako pardón, nech sa na mňa nikto nehnevá ale tie body su NAPROSTO absúrdne. Chcete vedieť môj názor? Tak sa pripravte na mojich " vs. 6 bodov"
1. myslím si že vzhlad klasickej knihy je neporovnatelne lepší. Chce mi niekto povedať že diplej nejakej čítačky je krajší ako kniha viazaná v koži? (príklad). Hmotnosť? Dosť diskutabilné...akú knihu mali zrovna na mysli keď ako príklad udali hmotnosť? Máva niekto v kabelke svetovú encyklópediu o troch kilách? Asi ťažko. 
2. Čo sa týka ceny, myslím si že písané slovo, fantázia spisovateľa a čas ktorý tomu venoval má svoju hodnotu a človek ktorý rád číta ju rád za to zaplatí.
3. Lebo krásna knižnica niekde v obývacej izbe je velmi neuskladitelná možnosť (myslené ironicky)
4. Panebože nestačí vám, že to všetko je v mobile, tablete, notebooku, PC, už aj vo foťákoch?
5. Načo mať pri sebe desiatky knih keď aj tak práve čítate iba jednu
6. Lebo normálne knihy sa nedajú nakupovať pohodlne z internetu, že?

....ja som technické dieťa, vyrastala som v dobe kedy technika zažívala booom, takže je to súčasť môjho života. Mám mobil, mám notebook, tablet a všetky novodobé vymoženosti, ale jedno viem iste: čítačku na elektronické knihy nechcem. To čo vám dá kniha, tú vôňu nových stránok, ten hmatatelný pocit...to vám čítačka nedá nikdy...ani za 20 rokov. Kniha je artikel, ktorý sa po 100vky rokov nezmenil, pretože je už od stvorenia dokonalá.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára